قصص منوعة

زوجى يقول لى اول يوم زواج انتى مثل اختى وليس لكى عندى اى حقوق

زوجى يقول لى اول يوم زواج انتى مثل اختى وليس لكى عندى اى حقوق

زوجى يقول لى اول يوم زواج انتى مثل اختى وليس لكى عندى اى حقوق
اليوم الي كنت مستنيه من زمان اليوم الي كنت هبتدي حياه جديده مع الشخص
الي هرتبط بيه طول عمري كنا قاعدين في القاعه وحسيت زوجي
انه غير سعيد ونظرت عيونه مليانه حزن قولت يمكن مجهد من
توضيب الشقه بتاعتنا وتجهيزات الفرح ومحطتش الموضوع في
دماغي واول مدخلنا شقتنا الي حلمت ازي اخليه اسعد بيت ونكون اسعد زوجين
كانت المفاجا ان اول متقفل علينا باب واحد لقيت زوجي وحبي عمري
بيقولي انتي زي اختي ملكيش عندي وجبات ولا حقوق زوجيه
وانا هنام في اوضه وانتي في اوضه انا دمعت لما سمعت كلامه
وقولت يمكن بيهزر لقيته فعلا خلص كلامه واخد كل شئ يخصه
من غرفتنا وانتقل لغرفه اخري مبقتش عارفه اتصرف ازي ولا اعمل ايه اضحك ولا اعيط
كنت في حاله زهول محولتش حتي اقوله انت ايه الي بتقوله
ده وهو اصلا مدنيش فرصه اني اتكلم فضلت افكر طب ليه
وازي وايه الي خلاه يعمل كده اكيد بعرف حد غيري اكيد
مبيحبنيش يمكن حد عملنا عمل كنت هتجنن واعرف ايه السبب
الي خلاه يعمل كده عيني مغمضتش لحد الصبح لحد
مجرس الباب رن وكانواهلي واهله جاين يطمنو علينا لقيته
قام فتح الباب وسلم علي اهله وتجاهل اهلي خالص
رغم انه كان بيحترمهم جداااا قولت لا اكيد في شئ صدر مني او من اهلي
خلاه يعمل كده اهلي واهله اطمنو علينا وقولتلهم كل شئ تمام واهلي
كانو مستغربين من طريقه معاملته وانا قولتلهم معلش يمكن
من الضغط الي كان عليه الايام الي فاتت واقنعتهم وبعد ما مشيو
من عندنا دخل الاوضه بتاعته وقفل الباب فضلت اخبط عليه وهو
مش راضي يفتحلي قولتله مش همشي من قدام الباب الا لما
تفهمني انت بتعمل ليه كده ايه الي خلاك تتغير معايا انا واهلي
في يوم وليله مرديش يرد عليه ولا كاءني بتكلم قولته مين دي
الي خلتك تعمل فيا كده عشانها حرام عليك قالي بصراحه ايوه
انا بحب واحده تانيه ومش بحبك ومش هقدر اعيش معاكي قولتله
امتي وازي دانا كنت كل حاجه في حياتك قالي كنت بضحك عليكي
واهلي هما الي غصبوني عليكي لقيت الدنيا اسودت في وشي
وسكت خالص ومتكلمتش دخلت الاوضه وفضلت افكر اعمل ايه
امشي واسيب البيت وانا لسه متجوزه امبارح ولا افضل مبقتش
عارفه اتصرف ازي بس كان في حاجه جوايا مخلايني مش قادره اصدقه
جريت عليه وقولتله مش مصدقاك قلبي مش قادر يصدق الكلام الي
بتقوله دانا كنت بشوف الحب في عيونك من غير متتكلم سكت
ومردش عليا بعد شويه لقيت تلفوني بيرن وكانت المكالمه من
وحده بقولها انتي مين قالتلي انا حبيبه جوزك الي انتي اخديه
مني قولتلها انتي كداابه انا زوجي بيحبني انا بس ردت بكل برود وقالتلي
ازي بيحبك وانتي بتنامي في اوضه وهو في اوضه تاني قفلت التلفون
وفضلت ابكي ازي ازي يحكلها حاجه زي كده ليه بيعمل معايا كده وعرفها
امتي وفين وازي.. ازي كنت مخدوعه طول الفتره دي وقولت بردو مش
هسيبه يكون لحد غيري انا هستحمل ومش هسيبه ابدااا لاني مقدرش
اعيش من غيره معمالته ليه كل يوم بتسوء وبردو قولت مش هبعد
وبعد مرور شهر علي جوازنا نزل الشغل وبقا يجي متاءخر وعلطول
شارد ومبيتكلمش نهااائي حالته غريبه جداااا وفي يوم كان
في الحمام وتلفونه رن جريت ‘رديت علي المكالمه من غير مشوف
الاسم قولت اكيد هي دي الي خدته مني فتحت وقبل متكلم
سمعت صوت واحد بيقول ايه يامحمد هو الجواز خدك مننا لدرجه
انك حتي متجيش الشغل قفلت وجريت عليه وقولتله انت كمان
مبتروحش شغل اكيد بتروح تقبلها بتخوني وانا معاك طب ليه
انا عملت ايه بقيت هتجنن وعايزه اعرف مين دي قولت انا لازم
اعرف مسكت فونه ونزلت برنامج بيسجل المكالمات وقولت
لازم اسجله واعرف مين دي الي بيكلمها ومش بيروح الشغل
وبيروح يقابلها تاني يوم مسكت الفون بتاعه وسمعت التسجيلات الي عليها
وكاااااااااانت المفاجأه تابعونا فى الصفحه التاليه

العودة لبداية الموضوع1 of 2
الوسوم
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock